Startup Weekend


Startup Weekend arrangeres for tiende gang i Bergen fredag 5. til søndag 7. mai. Samtidig arrangeres det Startup Weekend andere steder verden over. I Bergen har vi valgt oss temaet mat, en Food Edition i Startup Weekends godt innarbeidede format – som finale på en uke fylt med aktiviteter for gründere. Du er velkommen til å høre presentasjonene på søndag hvis du ikke har anledning til å være med i helgen.
Startup Weekend er en intensiv gründer-workshop, og har vært arrangert halvårlig i Bergen – siden oppstarten i 2012.

Grovskisse av programmet

Vi møtes fredag ettermiddag og blir kjent. De som ønsker det presenterer en fersk idé som andre inviteres til å være med og jobbe rundt i helgen.
Fredag pleier det å møte 50–80 lokale og internasjonale utviklere, designere, seriegründere, studenter og forretningsfolk som presenterer/pitcher sine ideer for å redde verden og/eller bli grusomt rik. Om det er en app, en tjeneste eller et produkt spiller ingen rolle – så lenge de er klare til å gjøre noe konkret og utvikle ideen sin i løpet av helgen. Mottoet er No talk, all action.

Lørdag morgen er det på han igjen. Noen effektive metoder får å dra idéen videre demonstreres. Mentorer kommer og vi gir innspill i forhold til hvor langt dere har kommet, og vi åpner våre nettverk for dere. Vi sparker dere ut på gaten, nesten – men kom dere ut og prat med kunden allerede nå. Få idéen validert.

Søndag er det tid for siste innspurt og å gjøre presentasjonen klar før juryen kommer. Vi tar oss tid til en prøvepresentasjon ovenfor mentorer slik at de verste blindsonene blir belyst. Etterpå feirer vi at alle kom seg gjennom helgen og det vi sitter igjen med – party time.

En sentral del av Startup Weekend-formatet er å eksperimentere med entreprenørskap på en effektiv og risikofri måte.

 

Gründer-workshopen eskalerer frem mot en finalepresentasjon på søndag for publikum, dommere og potensielle investorer.


Startup Weekend arrangers også under den årlige verdensomspennende feiringen av entreprenørskap i november, Global Entrepreneurship Week (GEW). Startup Weekend er en del av
Techstars Startup Programs, som drives av lokale frivillige.

Les mer om Startup Weekend på StartupWeekend.org.

For de siste arrangementene har SW-lagene registrert seg på F6S.com før søndagspresentasjonene. Alle arrangementene hos F6S: 2017-11 / 2017-05 / 2016-112016-05/ 2015-11 / 2015-04 / 2014-11 / 2014-06 / 2013-11 / 2013-02 / 2012

 

Schedule

FRIDAY

5:00 PM Registration

6:00 PM Dinner & Networking
Eat food, share ideas, practice pitches, get to know fellow participants

7:00 PM Welcome and Speakers
Review agenda for the weekend and introduce speakers, coaches, and community leaders

7:15 PM Pitches Start
Attendees pitches ideas (optional)

9:00 PM Voting
Attendees vote for the top pitches

9:15 PM Form Teams
Teams start forming and discussing ideas

10:00 AM Begin Working
Start to formalize teams and take an inventory of skills. Be honest, and direct about what resources and skills are needed for the weekend

SATURDAY

9:00 AM Breakfast
Arrive, simple breakfast & coffee

9:30 AM Begin Work
Teams formed and setting up workspace for the weekend

1:00 PM Lunch

1:45 PM Check-In
After-lunch check-in, status reports, call for help

2:00 PM Coaching Reviews
Coaches help teams one-on-one. They are here to help!

7:00 PM Dinner

7:45 PM Check-In
After-dinner check-in, status reports, call for help

11:00 AM Wrap-Up for Sat
Finished for the day.

SUNDAY

8:30 AM Breakfast
Arrive, simple breakfast & coffee

10:00 AM Check-In
Coaches arrive. Final opportunity to ask questions

12:05 PM Lunch

2:00 PM Pitch Practice
Each team gets to practice their pitch in front of our coaches and organizers. This is a great time for feedback and direction to help you develop a winning pitch

4:00 PM Tech Check
Final hours of worktime should be focused on perfecting your presentation, tech-check for final presentations also takes place

5:00 PM Final Presentations

7:30 PM Winner announcement
The judges announce the winners and the prices the winning teams get.

8:00 PM After-party